„Poznaj Polskę”
🚌🏖🛥🛳
Nasze ostatnie dni wycieczki były równie ciekawe jak te, którymi ją rozpoczęliśmy. Uczniowie naszego liceum przez dwa dni w Jastrzębiej Górze mieli czas wolny.

Wielu z nas wybrało się na plażę lub zwiedzić okoliczne miasteczko. Niektórzy korzystali z podwórka za naszym hotelem, gdzie znajdowały się boiska.

Przedostatniego dnia - 09.06.2022 duża grupa naszej młodzieży podróżowała pieszo z Jastrzębiej Góry do Karwii - miejscowości oddalonej o około 5 kilometrów. Wyprawa odbywała się wzdłuż plaży nad naszym polskim morzem - Bałtykiem. Było dużo czasu na refleksję, modlitwę, czy też po prostu spędzenie czasu ze szkolnymi znajomymi. Podróż zajęła około 4 godziny łącznie z odpoczynkiem i ochłodzeniem się lodami.

Ten dzień minął wszystkim zdecydowanie za szybko i na pewno każdy chciałby go powtórzyć. Pod wieczór mogliśmy zjeść ogniskowe potrawy, pośpiewać i spędzić jedne z ostatnich chwil nad morzem.

Następnego dnia - 10.06.2022 musieliśmy pożegnać się z naszymi hotelowymi pokojami, ponieważ wyruszaliśmy w dalszą drogę i jednocześnie ostatnią w tym roku nad polskim akwenem wodnym. Po dojechaniu do Gdyni zwiedziliśmy piękny statek, fregata - „Dar Pomorza”, który teraz cumuje przy nabrzeżu przy Skwerze Kościuszki w Gdyni. Ten trójmasztowy żaglowiec został skonstruowany w 1909 roku, jednak od lat 30 XX wieku do lat 80 służył w Polskiej Marynarce Handlowej jako jednostka szkoleniowa dla studentów Szkoły Morskiej w Gdyni. Obecnie jest to jeden z najważniejszych zabytków polskiego dziedzictwa morskiego ubiegłego wieku. Całe wnętrze tego obiektu zostało zachowane wraz z artefaktami dokumentującymi historię żaglowca i jego załóg. Miejscem szczególnym jest kabina słynnego pisarza kpt. ż. w. Karola Olgierda Borchardta. Po zwiedzeniu tego niesamowitego zabytku mieliśmy chwilę dla siebie.

Następnie wyruszyliśmy w drogę do Gdańska. Po raz kolejny zobaczyliśmy Starówkę. Odpoczywając od codziennych zajęć podziwialiśmy piękne krajobrazy.

Wyjazd wzbudził w nas wiele emocji i przemyśleń. Każdy z nas wrócił z nowym doświadczeniem i pięknymi wspomnieniami.